Min blogglista

söndag 8 april 2012

fram och tillbaka.

nu börjar påsken gå mot sitt slut. vi har haft en jättetrevlig påsk, men med mycket flängande fram och tillbaka. så det kommer att bli skönt nu när allt återgår till det vanliga igen, eller först har vi påsklov ett tag till.

idag, innan vi åkte på påskmiddag, så röjde vi undan en hel del inne i mitt syrum. tygerna fick inte längre plats så vi fick göra lite mer helt enkelt! och som för att fira den saken fick jag hem det fina tyget jag visade i inlägget innan. men inte nog med det, jag beställde hem två andra tyger nu på kvällen också.

två meter av det övre och en meter av det nedre. så hojta gärna redan nu om det är något ni vill ha uppsytt i något av dessa, eller "landskapstyget" i föregående inlägg!

nu på kvällen har jag hunnit med att sy lite iaf. det blev en mössa av det sista röda molntyget jag hade hemma. och ett pannband av det röda tyget med stjärnor. sydde ju ett likadant pannband åt mig själv imorse!
både mössan och pannbanden läggs upp under "till salu" fliken direkt.

nu är det bara ca en vecka kvar innan Frida kommer hem till dalarna! det ska bli riktigt kul, då vi inte träffats sedan vi drog igång det här projektet tillsammans!

sen så har ju inte Frida hunnit träffa Leo än heller. Han kom ca en vecka efter det att Frida flyttat till Danmark. så det är ju verkligen hög tid att de ses nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar